AUTOFOOD MERK
Autofood is opgericht in de jaren 60 door het bedrijf Den Hartog b.v. Enkele jaren daarvoor was al het logo gecreĆ«erd wat nu het merk kenmerkt: de olifant, met de twee halve maantjes. De slurf verwijst naar de pomp en de slang. De naam Autofood verwijst naar de brandstoffen, benzine en dieselolie. Deze twee producten zijn beide “voeding” voor de auto. Het was in deze tijd hip om Engelse termen te gebruiken, dat heeft duidelijk ook invloed gehad op de naamkeuze.
BEGINJAREN
In de beginjaren waren de tankstations in het netwerk voornamelijk te vinden bij klanten op eigen terrein. Deze pompen waren voornamelijk voor eigen personeel en wagenpark. Daarnaast werd er door veel garagebedrijven en fietsenwinkels ook brandstof aangeboden. Later kregen alleen professionelere tankstations nog de Autofood kleuren. Deze tankstations hadden een shop en boden ook een was-concept aan. Men noemde dat “tankshops”.
IN DE JAREN 90
Door de jaren heen veranderde het netwerk flink. Op dit moment zijn er circa 50 tankstations onder de merknaam Autofood.